- Startsida
- Köpvillkor
Köp- och leveransvillkor – Hatshop.se
Allmänt
Hos oss på Hatshop.se är det tryggt och enkelt att handla.
- När du genomför en beställning godkänner du våra köpvillkor och vår integritetspolicy.
- Du måste vara minst 18 år för att handla. Är du under 18 år krävs målsmans godkännande.
- Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp vid misstänkt bedrägeri och polisanmäler alla bedrägeriförsök.
Betalningsalternativ
Kortbetalning
- Kostnad: 0 kr
- Vi accepterar VISA, Mastercard och American Express via Nets kortbetalningslösning.
- Alla transaktioner genomförs enligt 3D-Secure och är krypterade enligt PCI DSS-standard.
Faktura
- Kostnad: 0 kr
- Fakturatjänsten hanteras av Klarna AB. Vid frågor om betalning, kontakta Klarna på 08-120 120 00 eller besök www.klarna.se.
- Betalningsvillkor är 14 dagar.
PayPal
- Kostnad: 0 kr
- Du kan betala med ditt PayPal-konto. Läs mer på www.paypal.se.
Direktbetalning via bank
- Kostnad: 0 kr
- Via Payson kan du betala direkt genom SEB, Nordea, Handelsbanken och Swedbank.
Leveransvillkor
Leveranstid
- Produkter i lager skickas inom 1-2 arbetsdagar.
Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Kontakta oss om du vill häva köpet.
Leveranssätt
- Vi skickar paket med DB Schenker och Posten.
- DB Schenker levererar till närmaste utlämningsställe (t.ex. ICA, Willys, Konsum eller en bensinstation).
- Posten levererar mindre försändelser direkt till din brevlåda.
- Du får en avisering via e-post, sms eller brev när paketet finns att hämta.
Om paketet skadas under transport ska du anmäla detta direkt till transportören vid utlämningsstället och sedan kontakta oss.
Ej uthämtade paket
Om paketet inte hämtas inom 14 dagar returneras det till oss.
Vi debiterar då 250 kr för leverans- och administrationskostnader.
Fraktkostnad
- Frakt: 0 kr inom Sverige.
- Returfrakt: 29 kr dras av vid återbetalning.
Reklamation och returrätt
Reklamation
Om en vara är felaktig (t.ex. fel storlek, skadad eller inte överensstämmer med produktbeskrivningen) har du rätt att reklamera den.
- Reklamationsrätten gäller i 3 år enligt svensk lag.
- Reklamation ska göras inom skälig tid efter att felet upptäckts.
- Kontakta oss via info@hatshop.se och ange namn + ordernummer.
- Vi skickar en returfraktsedel via e-post som du använder för att returnera varan.
- Vid godkänd reklamation återbetalar vi hela köpesumman och ersätter eventuella kostnader.
Vi följer Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
Ångerrätt & Returer
- Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar.
- Produkten måste vara oanvänd och i originalförpackning.
Vid retur:
- Kontakta oss på info@hatshop.se.
- Vi skickar en returfraktsedel via e-post.
- Återbetalning sker samma dag vi mottar varan.
- Vid fakturabetalning makuleras fakturan vid retur.
- 40 kr i returfrakt dras av vid återbetalning.
Returer skickas till:
Cama-Gruppen AB
Exportgatan 28
422 46 Hisings Backa
Priser och kampanjer
- Alla priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms (25%).
- Priser som visas på Hatshop.se gäller vid beställningstillfället.
- Vi kan inte erbjuda kampanjpriser efter att en kampanj avslutats.
Kampanjvillkor – 3 för 2
- Erbjudandet gäller vid köp av tre produkter, där den billigaste av de tre blir kostnadsfri.
- Returer och återbetalning:
- Om du returnerar en produkt ur kampanjen, kommer ingen återbetalning att ges, eftersom du då har kvar två produkter och har betalat för två.
- Om du returnerar två produkter, återbetalas mellanskillnaden mellan kampanjpriset och vad produkterna skulle ha kostat utan rabatten.
- Om du returnerar alla tre produkterna, återbetalas hela köpesumman.
- Kombination med andra erbjudanden: Kampanjen kan inte kombineras med andra rabatter eller erbjudanden.
- Kampanjen gäller endast för de produkter som ingår i erbjudandet.
- Om en av produkterna är defekt och reklameras, gäller ordinarie reklamationsrätt.
- Hatshop förbehåller sig rätten att ändra eller avsluta kampanjen utan föregående meddelande.
Kampanjvillkor – Köp X antal produkter, få Y % rabatt
- Erbjudandet gäller när du köper minst X antal produkter. Rabatten appliceras på hela köpet vid beställningstillfället.
- Returer och återbetalning:
- Om du returnerar en del av ditt köp så att det kvarvarande antalet produkter inte längre kvalificerar sig för rabatten, kommer rabatten att justeras.
- Exempel:
- Om kampanjen är "Köp 2, få 20 % rabatt", men du returnerar en av produkterna, har du inte längre rätt till rabatten.
- Den kvarvarande produkten räknas då till ordinarie pris, och den återbetalning du får justeras därefter.
- Detta innebär att det belopp som återbetalas kan vara lägre än vad du ursprungligen betalade per produkt, eftersom rabatten förloras.
- Reklamationer av defekta varor omfattas inte av dessa villkor. Vid en godkänd reklamation ersätts du enligt vår reklamationspolicy.
- Kombination med andra erbjudanden: Kampanjen kan inte kombineras med andra rabatter eller erbjudanden.
- Hatshop förbehåller sig rätten att ändra eller avsluta kampanjen utan föregående meddelande.
Ändra och avbryta beställning
- Du har rätt att avbryta din beställning innan ordern har skickats.
- Vill du ändra leveransadress måste du kontakta oss innan ordern skickas.
- Om du upptäcker fel i din orderbekräftelse, kontakta oss omgående.
Force Majeure
Vid händelser utanför vår kontroll, såsom naturkatastrofer, strejker eller tekniska problem, är vi befriade från ansvar gentemot kunden.
Integritetspolicy
Personuppgiftsansvarig
Cama-Gruppen AB, Org.nr 556768-1035, Exportgatan 28, 422 46 Hisings Backa, ansvarar för hantering av personuppgifter på Hatshop.se.
Vilka uppgifter samlas in?
- Namn, adress, telefonnummer, e-post.
- IP-adress, enhetsinformation, logininformation.
Varför samlar vi in uppgifter?
Vi samlar in och behandlar personuppgifter för att:
- Fullfölja avtal om köp (administrera, utveckla och leverera våra varor och tjänster samt tillhandahålla support).
- Uppfylla lagkrav (t.ex. bokföringslagen).
Lagringstid
- För köp och kundsupport: Uppgifterna sparas i två år efter senaste aktivitet, t.ex. senaste köp eller kundkontakt.
- För lagkrav (bokföring, redovisning): Sparas så länge vi är skyldiga enligt lag.
Dina rättigheter
Du har rätt att:
- Begära en kopia av dina uppgifter.
- Rätta felaktiga uppgifter.
- Begära radering av uppgifter (med vissa lagliga begränsningar).
Kontakta info@hatshop.se för frågor om dina uppgifter.