Köp- och leveransvillkor

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Kostnad: 0 kr
Hatshop.se accepterar VISA, Mastercard och American Express.
I samarbete med Nets kortbetalningslösning genomförs alla transaktioner enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure. All information är krypterad med SSL - 128 bit och har 100 procents säkerhet. Nets har även högsta PCI-certifiering och uppfyller säkerhetskraven för PCI DSS. Pengarna reserveras på ditt konto i 24 timmar från det att Du har lagt din beställning.
 
Faktura
Kostnad: 0 kr.
Vid beställningen uppger Du namn, adress, telefonnummer, e-postadress och vilken/vilka produkter beställningen avser. Dessutom behöver Du ange Ditt personnummer för kreditkontroll. Fakturan skickas till den e-mailadress du anger vid ordern. Betalningsvillkor är 14 dagar. Fakturorna sköts av Klarna AB. Vid frågor angående faktureringen är du välkommen att kontakta Klarna AB på 08-120 120 00.

PayPal
Kostnad: 0 kr.
PayPal har idag över 150 miljoner användare och är du en av dem kan du handla på Hatshop.se med ditt PayPal-konto. Du väljer PayPal som betalningsalternativ i kassan och slussas tryggt vidare till PayPals betalningssida. Om du inte har ett PayPal-konto idag och önskar skaffa ett, kan du läsa mer om hur du går tillväga på www.paypal.se

Direktbetalning via din bank
Kostnad: 0 kr
I samarbete med Payson kan du på Hatshop.se betala direkt via din Internetbank. Hatshop.se har samarbeten med de största bankerna: SEB, Nordea, Handelsbanken och Swedbank.

Leveranvillkor

 

Leveranstid
Varorna du ser på Hatshop.se finns i regel på lager och skickas samma dag om beställningen inkommer före klockan 12 (vid beställning efter klockan 12 skickas beställningen dagen efter. Vid beställning på lördagar och söndagar skickas beställningen på efterföljande måndag). Finns varan inte i lager står det i den berörda produktens produkttext, samt information om när varan åter är i lager.
Leveranstiden inom Sverige är 1 dag till Sundsvall och söderut. Till orter norr om Sundsvall tar det 1-2 dagar extra i leveranstid.

Vid beställning på Hatshop.se får du alltså generellt din vara inom 1-3 arbetsdagar från beställningstillfället.

Vid eventuell försening av leveransen meddelas du detta och du har då rätt att häva köpet utan kostnad.


Leveranssätt
Hatshop.se levererar beställningarna med DB Schenker och Posten. Beställningar som behöver packas i större kartong skickas med DB Schenker och beställningar av mindre varor skickas med Posten till Er brevlåda.

DB Schenker kör Er beställda vara till det utlämningsställe som ligger närmast Ert hem. Utlämningsställena är ICA-, Willys- eller Konsumbutiker, kiosker och i vissa fall även mackar. När Er beställning anländer till utlämningsstället får ni via e-post, post och sms (om ni uppgett mobilnummer vid beställningen) meddelande om att ni kan hämta ut varan. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. För outhämtade paket som går i retur till oss (paketen ligger kvar på utlämningsställena i 14 dagar) debiterar vi kunden 250 SEK för leverans- samt administrationskostnader.


Fraktkostnad
På Hatshop.se handlar du med fri frakt och fri retur inom Sverige.

Reklamation och returrätt

 

Reklamation
Om du som kund kan påvisa att det är fel på varan (t. ex om storlek eller kvalitet inte stämmer överrens med bilden och produktbeskrivningen) har du alltid rätt att åberopa din rätt till reklamation. Reklamationsrätten i Sverige är 3 år och reklamation skall ske inom skälig tid från det att konsumenten upptäckt eller borde upptäcka felet.
Vid reklamation, vänligen maila Hatshop.se på info@hatshop.se. Uppge namn och order-id, så skickar Hatshop.se ut returfraktsedel via e-post, som du skriver ut och fäster på förpackningen innan du lämnar in den till ombudet som står angivet på returfraktsedeln.
Hela köpesumman återförs sedan till ditt bankkonto, Visa- eller Mastercard samma dag som vi återfår varan. Om du valt faktura som betalningsmetod makuleras fakturan samma dag som vi återfår varan. Vid godkänd reklamation ersätts du för eventuella kostnader.

Vi följer Allmäna reklamationsnämndens rekommendationer.

Varan skickas till:

Cama-Gruppen AB
Bergfotsgatan 3
431 35 Mölndal

Har du några frågor kring returförsändelsen eller andra frågor kring din reklamationsrätt kontaktar du oss på mail (info@hatshop.se) eller telefon 031-320 22 00.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning (gäller ej företag). Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt via e-mail (info@hatshop.se), dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer (www.konsumentverket.se)

Vid ångerrätt skickar du tillbaka varan/varorna på samma sätt som vid reklamation (se ovan). Hela Köpesumman återförs till ditt bankkonto, Visa- eller Mastercard samma dag som Hatshop.se återfår varan. Om du valt faktura som betalningsmetod makuleras fakturan samma dag som vi återfår varan.
Ångerfristen börjar löpa den dag du mottog varan.

Varan skickas till:

Cama-Gruppen AB
Bergfotsgatan 3
431 35 Mölndal

Har du några frågor kring returförsändelsen eller andra frågor kring din ångerrätt kontaktar du oss på mail (info@hatshop.se) eller telefon 031-320 22 00.

Försäljning till minderåriga
Hatshop ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år).

Dina Personuppgifter
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Vi lagrar dina uppgifter endast för att kontakta dig angående din order samt skicka beställda varor till dig. Hatshop.se delar inte dina personuppgifter med någon tredje part, undantaget våra partners för betallösningar.

Som konsument har du även rätt att:

- Begära ut dina registerade uppgifter.
- Begära att uppgifterna ändras.
- Begära att uppgifterna raderas.